Compare commits

...

10 Commits

Author SHA1 Message Date
znetsixe
3971b4e328 adjusted test for new model 2025-11-25 16:19:09 +01:00
77adb043b0 Merge pull request 'update sjoerd' (#1) from sjoerdfijnje/monster:main into dev-Rene
Reviewed-on: #1
2025-11-25 14:30:18 +00:00
2576625f0a merge update 2025-11-25 15:29:43 +01:00
df935b2868 monster update 2025-11-25 15:03:51 +01:00
znetsixe
7e683792d4 removed deprecated statement 2025-11-13 19:38:35 +01:00
znetsixe
cf10e20404 S88 updates and icon 2025-10-14 14:08:12 +02:00
4213b18139 adjusted html to new standard 2025-10-13 10:06:08 +02:00
znetsixe
05293988bb update package 2025-10-06 16:18:46 +02:00
znetsixe
a061873537 sjoerds chages 2025-08-08 09:51:57 +02:00
znetsixe
d28833a6c9 license update 2025-08-07 14:00:17 +02:00
10 changed files with 1517 additions and 725 deletions

102
LICENSE
View File

@@ -1,15 +1,97 @@
MIT License
OPENBARE LICENTIE VAN DE EUROPESE UNIE v. 1.2.
EUPL © Europese Unie 2007, 2016
Deze openbare licentie van de Europese Unie („EUPL”) is van toepassing op het werk (zoals hieronder gedefinieerd) dat onder de voorwaarden van deze licentie wordt verstrekt. Elk gebruik van het werk dat niet door deze licentie is toegestaan, is verboden (voor zover dit gebruik valt onder een recht van de houder van het auteursrecht op het werk). Het werk wordt verstrekt onder de voorwaarden van deze licentie wanneer de licentiegever (zoals hieronder gedefinieerd), direct volgend op de kennisgeving inzake het auteursrecht op het werk, de volgende kennisgeving opneemt:
In licentie gegeven krachtens de EUPL
of op een andere wijze zijn bereidheid te kennen heeft gegeven krachtens de EUPL in licentie te geven.
Copyright (c) 2025 Rene De Ren / Sjoerd Fijnje
1.Definities
In deze licentie wordt verstaan onder:
— „de licentie”:de onderhavige licentie;
— „het oorspronkelijke werk”:het werk dat of de software die door de licentiegever krachtens deze licentie wordt verspreid of medegedeeld, en dat/die beschikbaar is als broncode en, in voorkomend geval, ook als uitvoerbare code;
— „bewerkingen”:de werken of software die de licentiehouder kan creëren op grond van het oorspronkelijke werk of wijzigingen ervan. In deze licentie wordt niet gedefinieerd welke mate van wijziging of afhankelijkheid van het oorspronkelijke werk vereist is om een werk als een bewerking te kunnen aanmerken; dat wordt bepaald conform het auteursrecht dat van toepassing is in de in artikel 15 bedoelde staat;
— „het werk”:het oorspronkelijke werk of de bewerkingen ervan;
— „de broncode”:de voor mensen leesbare vorm van het werk, die het gemakkelijkste door mensen kan worden bestudeerd en gewijzigd;
— „de uitvoerbare code”:elke code die over het algemeen is gecompileerd en is bedoeld om door een computer als een programma te worden uitgevoerd;
— „de licentiegever”:de natuurlijke of rechtspersoon die het werk krachtens de licentie verspreidt of mededeelt;
— „bewerker(s)”:elke natuurlijke of rechtspersoon die het werk krachtens de licentie wijzigt of op een andere wijze bijdraagt tot de totstandkoming van een bewerking;
— „de licentiehouder” of „u”:elke natuurlijke of rechtspersoon die het werk onder de voorwaarden van de licentie gebruikt; — „verspreiding” of „mededeling”:het verkopen, geven, uitlenen, verhuren, verspreiden, mededelen, doorgeven, of op een andere wijze online of offline beschikbaar stellen van kopieën van het werk of het verlenen van toegang tot de essentiële functies ervan ten behoeve van andere natuurlijke of rechtspersonen.
Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy
of this software and associated documentation files (the "Software"), to use,
copy, modify, merge, publish, and distribute the Software for **personal, scientific, or educational purposes**, subject to the following conditions:
2.Draagwijdte van de uit hoofde van de licentie verleende rechten
De licentiegever verleent u hierbij een wereldwijde, royaltyvrije, niet-exclusieve, voor een sublicentie in aanmerking komende licentie, om voor de duur van het aan het oorspronkelijke werk verbonden auteursrecht, het volgende te doen:
— het werk in alle omstandigheden en voor ongeacht welk doel te gebruiken;
— het werk te verveelvoudigen;
— het werk te wijzigen en op grond van het werk bewerkingen te ontwikkelen;
— het werk aan het publiek mede te delen, waaronder het recht om het werk of kopieën ervan aan het publiek ter beschikking te stellen of te vertonen, en het werk, in voorkomend geval, in het openbaar uit te voeren;
— het werk of kopieën ervan te verspreiden;
— het werk of kopieën ervan uit te lenen en te verhuren;
— de rechten op het werk of op kopieën ervan in sublicentie te geven.
Deze rechten kunnen worden uitgeoefend met gebruikmaking van alle thans bekende of nog uit te vinden media, dragers en formaten, voor zover het toepasselijke recht dit toestaat. In de landen waar immateriële rechten van toepassing zijn, doet de licentiegever afstand van zijn recht op uitoefening van zijn immateriële rechten in de mate die door het toepasselijke recht wordt toegestaan teneinde een doeltreffende uitoefening van de bovenvermelde in licentie gegeven economische rechten mogelijk te maken. De licentiegever verleent de licentiehouder een royaltyvrij, niet-exclusief gebruiksrecht op alle octrooien van de licentiegever, voor zover dit noodzakelijk is om de uit hoofde van deze licentie verleende rechten op het werk te gebruiken.
**Commercial use of the Software or any derivative work is explicitly prohibited without prior written consent from the authors.**
This includes but is not limited to resale, inclusion in paid products or services, and monetized distribution.
Any commercial usage must be governed by a shared license or explicit contractual agreement with the authors.
3.Mededeling van de broncode
De licentiegever kan het werk verstrekken in zijn broncode of als uitvoerbare code. Indien het werk als uitvoerbare code wordt verstrekt, verstrekt de licentiegever bij elke door hem verspreide kopie van het werk tevens een machinaal leesbare kopie van de broncode van het werk of geeft hij in een mededeling, volgende op de bij het werk gevoegde auteursrechtelijke kennisgeving, de plaats aan waar de broncode gemakkelijk en vrij toegankelijk is, zolang de licentiegever het werk blijft verspreiden of mededelen.
The above copyright notice and this permission notice shall be included in all copies or substantial portions of the Software.
4.Beperkingen van het auteursrecht
Geen enkele bepaling in deze licentie heeft ten doel de licentiehouder het recht te ontnemen een beroep te doen op een uitzondering op of een beperking van de exclusieve rechten van de rechthebbenden op het werk, of op de uitputting van die rechten of andere toepasselijke beperkingen daarvan.
THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED...
5.Verplichtingen van de licentiehouder
De verlening van de bovenvermelde rechten is onderworpen aan een aantal aan de licentiehouder opgelegde beperkingen en verplichtingen. Het gaat om de onderstaande verplichtingen.
Attributierecht: de licentiehouder moet alle auteurs-, octrooi- of merkenrechtelijke kennisgevingen onverlet laten alsook alle kennisgevingen die naar de licentie en de afwijzing van garanties verwijzen. De licentiehouder moet een afschrift van deze kennisgevingen en een afschrift van de licentie bij elke kopie van het werk voegen die hij verspreidt of mededeelt. De licentiehouder moet in elke bewerking duidelijk aangeven dat het werk is gewijzigd, en eveneens de datum van wijziging vermelden.
Copyleftclausule: wanneer de licentiehouder kopieën van het oorspronkelijke werk of bewerkingen verspreidt of mededeelt, geschiedt die verspreiding of mededeling onder de voorwaarden van deze licentie of van een latere versie van deze licentie, tenzij het oorspronkelijke werk uitdrukkelijk alleen onder deze versie van de licentie wordt verspreid — bijvoorbeeld door de mededeling „alleen EUPL v. 1.2”. De licentiehouder (die licentiegever wordt) kan met betrekking tot het werk of de bewerkingen geen aanvullende bepalingen of voorwaarden opleggen of stellen die de voorwaarden van de licentie wijzigen of beperken.
Verenigbaarheidsclausule: wanneer de licentiehouder bewerkingen of kopieën ervan verspreidt of mededeelt die zijn gebaseerd op het werk en op een ander werk dat uit hoofde van een verenigbare licentie in licentie is gegeven, kan die verspreiding of mededeling geschieden onder de voorwaarden van deze verenigbare licentie. Voor de toepassing van deze clausule wordt onder „verenigbare licentie” verstaan, de licenties die in het aanhangsel bij deze licentie zijn opgesomd. Indien de verplichtingen van de licentiehouder uit hoofde van de verenigbare licentie in strijd zijn met diens verplichtingen uit hoofde van deze licentie, hebben de verplichtingen van de verenigbare licentie voorrang.
Verstrekking van de broncode: bij de verspreiding of mededeling van kopieën van het werk verstrekt de licentiehouder een machinaal leesbare kopie van de broncode of geeft hij aan waar deze broncode gemakkelijk en vrij toegankelijk is, zolang de licentiehouder het werk blijft verspreiden of mededelen.
Juridische bescherming: deze licentie verleent geen toestemming om handelsnamen, handelsmerken, dienstmerken of namen van de licentiegever te gebruiken, behalve wanneer dit op grond van een redelijk en normaal gebruik noodzakelijk is om de oorsprong van het werk te beschrijven en de inhoud van de auteursrechtelijke kennisgeving te herhalen.
6.Auteursketen
De oorspronkelijke licentiegever garandeert dat hij houder is van het hierbij verleende auteursrecht op het oorspronkelijke werk dan wel dat dit hem in licentie is gegeven en dat hij de bevoegdheid heeft de licentie te verlenen. Elke bewerker garandeert dat hij houder is van het auteursrecht op de door hem aan het werk aangebrachte wijzigingen dan wel dat dit hem in licentie is gegeven en dat hij de bevoegdheid heeft de licentie te verlenen. Telkens wanneer u de licentie aanvaardt, verlenen de oorspronkelijke licentiegever en de opeenvolgende bewerkers u een licentie op hun bijdragen aan het werk onder de voorwaarden van deze licentie.
7.Uitsluiting van garantie
Het werk is een werk in ontwikkeling, dat voortdurend door vele bewerkers wordt verbeterd. Het is een onvoltooid werk, dat bijgevolg nog tekortkomingen of programmeerfouten („bugs”) kan vertonen, die onlosmakelijk verbonden zijn met dit soort ontwikkeling. Om die reden wordt het werk op grond van de licentie verstrekt „zoals het is” en zonder enige garantie met betrekking tot het werk te geven, met inbegrip van, maar niet beperkt tot garanties met betrekking tot de verhandelbaarheid, de geschiktheid voor een specifiek doel, de afwezigheid van tekortkomingen of fouten, de nauwkeurigheid, de eerbiediging van andere intellectuele-eigendomsrechten dan het in artikel 6 van deze licentie bedoelde auteursrecht. Deze uitsluiting van garantie is een essentieel onderdeel van de licentie en een voorwaarde voor de verlening van rechten op het werk.
8.Uitsluiting van aansprakelijkheid
Behoudens in het geval van een opzettelijke fout of directe schade aan natuurlijke personen, is de licentiegever in geen enkel geval aansprakelijk voor ongeacht welke directe of indirecte, materiële of immateriële schade die voortvloeit uit de licentie of het gebruik van het werk, met inbegrip van, maar niet beperkt tot schade als gevolg van het verlies van goodwill, verloren werkuren, een computerdefect of computerfout, het verlies van gegevens, of enige andere commerciële schade, zelfs indien de licentiegever werd gewezen op de mogelijkheid van dergelijke schade. De licentiegever is echter aansprakelijk op grond van de wetgeving inzake productaansprakelijkheid, voor zover deze wetgeving op het werk van toepassing is.
9.Aanvullende overeenkomsten
Bij de verspreiding van het werk kunt u ervoor kiezen een aanvullende overeenkomst te sluiten, waarin de verplichtingen of diensten overeenkomstig deze licentie worden omschreven. Indien deze verplichtingen worden aanvaard, kunt u echter alleen in eigen naam en onder eigen verantwoordelijkheid handelen, en dus niet in naam van de oorspronkelijke licentiegever of een bewerker, en kunt u voorts alleen handelen indien u ermee instemt alle bewerkers schadeloos te stellen, te verdedigen of te vrijwaren met betrekking tot de aansprakelijkheid van of vorderingen tegen deze bewerkers op grond van het feit dat u een garantie of aanvullende aansprakelijkheid hebt aanvaard.
10.Aanvaarding van de licentie
De bepalingen van deze licentie kunnen worden aanvaard door te klikken op het pictogram „Ik ga akkoord”, dat zich bevindt onderaan het venster waarin de tekst van deze licentie is weergegeven, of door overeenkomstig de toepasselijke wetsbepalingen op een soortgelijke wijze met de licentie in te stemmen. Door op dat pictogram te klikken geeft u aan dat u deze licentie en alle voorwaarden ervan ondubbelzinnig en onherroepelijk aanvaardt. Evenzo aanvaardt u onherroepelijk deze licentie en alle voorwaarden ervan door uitoefening van de rechten die u in artikel 2 van deze licentie zijn verleend, zoals het gebruik van het werk, het creëren door u van een bewerking of de verspreiding of mededeling door u van het werk of kopieën ervan.
11.Voorlichting van het publiek
Indien u het werk verspreidt of mededeelt door middel van elektronische communicatiemiddelen (bijvoorbeeld door voor te stellen het werk op afstand te downloaden), moet het distributiekanaal of het medium (bijvoorbeeld een website) het publiek ten minste de gegevens verschaffen die door het toepasselijke recht zijn voorgeschreven met betrekking tot de licentiegever, de licentie en de wijze waarop deze kan worden geraadpleegd, gesloten, opgeslagen en gereproduceerd door de licentiehouder.
12.Einde van de licentie
De licentie en de uit hoofde daarvan verleende rechten eindigen automatisch bij elke inbreuk door de licentiehouder op de voorwaarden van de licentie. Dit einde beëindigt niet de licenties van personen die het werk van de licentiehouder krachtens de licentie hebben ontvangen, mits deze personen zich volledig aan de licentie houden.
13.Overige
Onverminderd artikel 9 vormt de licentie de gehele overeenkomst tussen de partijen met betrekking tot het werk. Indien een bepaling van de licentie volgens het toepasselijke recht ongeldig is of niet uitvoerbaar is, doet dit geen afbreuk aan de geldigheid of uitvoerbaarheid van de licentie in haar geheel. Deze bepaling dient zodanig te worden uitgelegd of gewijzigd dat zij geldig en uitvoerbaar wordt. De Europese Commissie kan, voor zover dit noodzakelijk en redelijk is, versies in andere talen of nieuwe versies van deze licentie of geactualiseerde versies van dit aanhangsel publiceren, zonder de draagwijdte van de uit hoofde van de licentie verleende rechten te beperken. Nieuwe versies van de licentie zullen worden gepubliceerd met een uniek versienummer. Alle door de Europese Commissie goedgekeurde taalversies van deze licentie hebben dezelfde waarde. De partijen kunnen zich beroepen op de taalversie van hun keuze.
14.Bevoegd gerecht
Onverminderd specifieke overeenkomsten tussen de partijen,
— vallen alle geschillen tussen de instellingen, organen en instanties van de Europese Unie, als licentiegeefster, en een licentiehouder in verband met de uitlegging van deze licentie onder de bevoegdheid van het Hof van Justitie van de Europese Unie, conform artikel 272 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie,
— vallen alle geschillen tussen andere partijen in verband met de uitlegging van deze licentie onder de uitsluitende bevoegdheid van het bevoegde gerecht van de plaats waar de licentiegever is gevestigd of zijn voornaamste activiteit uitoefent.
15.Toepasselijk recht
Onverminderd specifieke overeenkomsten tussen de partijen,
— wordt deze licentie beheerst door het recht van de lidstaat van de Europese Unie waar de licentiegever zijn statutaire zetel, verblijfplaats of hoofdkantoor heeft,
— wordt deze licentie beheerst door het Belgische recht indien de licentiegever geen statutaire zetel, verblijfplaats of hoofdkantoor heeft in een lidstaat van de Europese Unie.
Aanhangsel
„Verenigbare licenties” in de zin van artikel 5 EUPL zijn:
— GNU General Public License (GPL) v. 2, v. 3
— GNU Affero General Public License (AGPL) v. 3
— Open Software License (OSL) v. 2.1, v. 3.0
— Eclipse Public License (EPL) v. 1.0
— CeCILL v. 2.0, v. 2.1
— Mozilla Public Licence (MPL) v. 2
— GNU Lesser General Public Licence (LGPL) v. 2.1, v. 3
— Creative Commons Attribution-ShareAlike v. 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0) voor andere werken dan software
— European Union Public Licence (EUPL) v. 1.1, v. 1.2
— Québec Free and Open-Source Licence — Reciprocity (LiLiQ-R) of Strong Reciprocity (LiLiQ-R+).
De Europese Commissie kan dit aanhangsel actualiseren in geval van latere versies van de bovengenoemde licenties zonder dat er een nieuwe EUPL-versie wordt ontwikkeld, zolang die versies de uit hoofde van artikel 2 van deze licentie verleende rechten verlenen en ze de betrokken broncode beschermen tegen exclusieve toe-eigening.
Voor alle andere wijzigingen van of aanvullingen op dit aanhangsel is de ontwikkeling van een nieuwe EUPL-versie vereist.

706
dependencies/monster/SpeficicClass.js vendored Normal file

File diff suppressed because one or more lines are too long

View File

@@ -1,11 +1,14 @@
const tf = require('@tensorflow/tfjs');
const fs = require('fs');
const path = require('path');
class ModelLoader {
constructor(logger) {
this.logger = logger || console;
this.model = null;
}
/*
async loadModel(modelUrl, inputShape = [null, 24, 166]) {
try {
this.logger.debug(`Fetching model JSON from: ${modelUrl}`);
@@ -63,6 +66,34 @@ this.model = await tf.loadLayersModel(tf.io.fromMemory(artifacts));
throw error;
}
}
*/
async loadModelPath(modelPath, inputShape = [1,48,6]) {
try {
const resolvedModelPath = path.resolve(modelPath);
this.logger.debug(`Loading model JSON from: ${resolvedModelPath}`);
const modelJSON = JSON.parse(fs.readFileSync(resolvedModelPath, 'utf-8'));
this.configureInputLayer(modelJSON, inputShape);
const baseDir = path.dirname(resolvedModelPath);
const weightFile = path.resolve(baseDir, modelJSON.weightsManifest[0].paths[0]);
const weightBuffer = fs.readFileSync(weightFile).buffer;
const artifacts = {
modelTopology: modelJSON.modelTopology,
weightSpecs: modelJSON.weightsManifest[0].weights,
weightData: weightBuffer
};
this.model = await tf.loadLayersModel(tf.io.fromMemory(artifacts));
this.logger.debug('Model loaded successfully');
return this.model;
} catch (error) {
this.logger.error(`Failed to load model: ${error.message}`);
throw error;
}
}
@@ -101,11 +132,22 @@ this.model = await tf.loadLayersModel(tf.io.fromMemory(artifacts));
const modelLoader = new ModelLoader();
//example!!
/*
(async () => {
try {
const localURL = "http://localhost:1880/generalFunctions/datasets/lstmData/tfjs_model/model.json";
//const localURL = "http://localhost:1880/generalFunctions/datasets/lstmData/tfjs_model/model.json";
const model = await modelLoader.loadModel(localURL);
const localPath = path.join(
__dirname,
'../../../generalFunctions/datasets/lstmData/tfjs_model/model.json'
);
const model = await modelLoader.loadModelPath(localPath);
//const model = await modelLoader.loadModel(localURL); USES URL
console.log('Model loaded successfully');
const denseLayer = model.getLayer('dense_8');
@@ -118,5 +160,5 @@ const modelLoader = new ModelLoader();
}
})();
//*/
module.exports = ModelLoader;

View File

@@ -1,256 +0,0 @@
{
"general": {
"name": {
"default": "Monster Configuration",
"rules": {
"type": "string",
"description": "A human-readable name or label for this configuration."
}
},
"id": {
"default": null,
"rules": {
"type": "string",
"nullable": true,
"description": "A unique identifier for this configuration. If not provided, defaults to null."
}
},
"unit": {
"default": "unitless",
"rules": {
"type": "string",
"description": "The unit for this configuration (e.g., 'meters', 'seconds', 'unitless')."
}
},
"logging": {
"logLevel": {
"default": "info",
"rules": {
"type": "enum",
"values": [
{
"value": "debug",
"description": "Log messages are printed for debugging purposes."
},
{
"value": "info",
"description": "Informational messages are printed."
},
{
"value": "warn",
"description": "Warning messages are printed."
},
{
"value": "error",
"description": "Error messages are printed."
}
]
}
},
"enabled": {
"default": true,
"rules": {
"type": "boolean",
"description": "Indicates whether logging is active. If true, log messages will be generated."
}
}
}
},
"functionality": {
"softwareType": {
"default": "monster",
"rules": {
"type": "string",
"description": "Specified software type for this configuration."
}
},
"role": {
"default": "samplingCabinet",
"rules": {
"type": "string",
"description": "Indicates the role this configuration plays (e.g., sensor, controller, etc.)."
}
}
},
"asset": {
"uuid": {
"default": null,
"rules": {
"type": "string",
"nullable": true,
"description": "Asset tag number which is a universally unique identifier for this asset. May be null if not assigned."
}
},
"geoLocation": {
"default": {
"x": 0,
"y": 0,
"z": 0
},
"rules": {
"type": "object",
"description": "An object representing the asset's physical coordinates or location.",
"schema": {
"x": {
"default": 0,
"rules": {
"type": "number",
"description": "X coordinate of the asset's location."
}
},
"y": {
"default": 0,
"rules": {
"type": "number",
"description": "Y coordinate of the asset's location."
}
},
"z": {
"default": 0,
"rules": {
"type": "number",
"description": "Z coordinate of the asset's location."
}
}
}
}
},
"supplier": {
"default": "Unknown",
"rules": {
"type": "string",
"description": "The supplier or manufacturer of the asset."
}
},
"type": {
"default": "sensor",
"rules": {
"type": "enum",
"values": [
{
"value": "sensor",
"description": "A device that detects or measures a physical property and responds to it (e.g. temperature sensor)."
}
]
}
},
"subType": {
"default": "pressure",
"rules": {
"type": "string",
"description": "A more specific classification within 'type'. For example, 'pressure' for a pressure sensor."
}
},
"model": {
"default": "Unknown",
"rules": {
"type": "string",
"description": "A user-defined or manufacturer-defined model identifier for the asset."
}
},
"emptyWeightBucket": {
"default": 3,
"rules": {
"type": "number",
"description": "The weight of the empty bucket in kilograms."
}
}
},
"constraints": {
"samplingtime": {
"default": 0,
"rules": {
"type": "number",
"description": "The time interval between sampling events (in seconds) if not using a flow meter."
}
},
"samplingperiod": {
"default": 24,
"rules": {
"type": "number",
"description": "The fixed period in hours in which a composite sample is collected."
}
},
"minVolume": {
"default": 5,
"rules": {
"type": "number",
"min": 5,
"description": "The minimum volume in liters."
}
},
"maxWeight": {
"default": 23,
"rules": {
"type": "number",
"max": 23,
"description": "The maximum weight in kilograms."
}
},
"subSampleVolume": {
"default": 50,
"rules": {
"type": "number",
"min": 50,
"max": 50,
"description": "The volume of each sub-sample in milliliters."
}
},
"storageTemperature": {
"default": {
"min": 1,
"max": 5
},
"rules": {
"type": "object",
"description": "Acceptable storage temperature range for samples in degrees Celsius.",
"schema": {
"min": {
"default": 1,
"rules": {
"type": "number",
"min": 1,
"description": "Minimum acceptable storage temperature in degrees Celsius."
}
},
"max": {
"default": 5,
"rules": {
"type": "number",
"max": 5,
"description": "Maximum acceptable storage temperature in degrees Celsius."
}
}
}
}
},
"flowmeter": {
"default": true,
"rules": {
"type": "boolean",
"description": "Indicates whether a flow meter is used for proportional sampling."
}
},
"closedSystem": {
"default": false,
"rules": {
"type": "boolean",
"description": "Indicates if the sampling system is closed (true) or open (false)."
}
},
"intakeSpeed": {
"default": 0.3,
"rules": {
"type": "number",
"description": "Minimum intake speed in meters per second."
}
},
"intakeDiameter": {
"default": 12,
"rules": {
"type": "number",
"description": "Minimum inner diameter of the intake tubing in millimeters."
}
}
}
}

File diff suppressed because one or more lines are too long

182
monster oud.js Normal file
View File

@@ -0,0 +1,182 @@
module.exports = function (RED) {
function monster(config) {
// create node
RED.nodes.createNode(this, config);
// call this => node so whenver you want to call a node function type node and the function behind it
var node = this;
try{
// fetch monster object from monster.js
const Monster = require("./dependencies/monster/monster_class");
const OutputUtils = require("../generalFunctions/helper/outputUtils");
const mConfig={
general: {
name: config.name,
id: node.id,
unit: config.unit,
logging:{
logLevel: config.logLevel,
enabled: config.enableLog,
},
},
asset: {
supplier: config.supplier,
subType: config.subType,
model: config.model,
emptyWeightBucket: config.emptyWeightBucket,
},
constraints: {
minVolume: config.minVolume,
maxWeight: config.maxWeight,
samplingtime: config.samplingtime,
},
}
// make new monster on creation to work with.
const m = new Monster(mConfig);
// put m on node memory as source
node.source = m;
//load output utils
const output = new OutputUtils();
//internal vars
this.interval_id = null;
//updating node state
function updateNodeStatus() {
try{
const bucketVol = m.bucketVol;
const maxVolume = m.maxVolume;
const state = m.running;
const mode = "AI" ; //m.mode;
let status;
switch (state) {
case false:
status = { fill: "red", shape: "dot", text: `${mode}: OFF` };
break;
case true:
status = { fill: "green", shape: "dot", text: `${mode}: ON => ${bucketVol} | ${maxVolume}` };
break;
}
return status;
} catch (error) {
node.error("Error in updateNodeStatus: " + error);
return { fill: "red", shape: "ring", text: "Status Error" };
}
}
function tick(){
try{
// load status node
const status = updateNodeStatus();
// kick time based function in node
m.tick();
//show node status
node.status(status);
} catch (error) {
node.error("Error in tick function: " + error);
node.status({ fill: "red", shape: "ring", text: "Tick Error" });
}
}
// register child on first output this timeout is needed because of node - red stuff
setTimeout(
() => {
/*---execute code on first start----*/
let msgs = [];
msgs[2] = { topic : "registerChild" , payload: node.id, positionVsParent: "upstream" };
msgs[3] = { topic : "registerChild" , payload: node.id, positionVsParent: "downstream" };
//send msg
this.send(msgs);
},
100
);
//declare refresh interval internal node
setTimeout(
() => {
/*---execute code on first start----*/
this.interval_id = setInterval(function(){ tick() },1000)
},
1000
);
node.on('input', function (msg,send,done) {
try{
switch(msg.topic) {
case 'registerChild':
const childId = msg.payload;
const childObj = RED.nodes.getNode(childId);
m.childRegistrationUtils.registerChild(childObj.source ,msg.positionVsParent);
break;
case 'setMode':
m.setMode(msg.payload);
break;
case 'start':
m.i_start = true;
break;
}
} catch (error) {
node.error("Error in input function: " + error);
node.status({ fill: "red", shape: "ring", text: "Input Error" });
}
if(msg.topic == "i_flow"){
monster.q = parseFloat(msg.payload);
}
if(msg.topic == "i_start"){
monster.i_start = true;
}
if(msg.topic == "model_prediction"){
let var1 = msg.payload.dagvoorheen;
let var2 = msg.payload.dagnadien;
monster.get_model_prediction(var1, var2);
}
if(msg.topic == "aquon_monsternametijden"){
monster.monsternametijden = msg.payload;
}
if(msg.topic == "rain_data"){
monster.rain_data = msg.payload;
}
//register child classes
if(msg.topic == "registerChild"){
let child = msg.payload;
monster.registerChild(child);
}
done();
});
// tidy up any async code here - shutdown connections and so on.
node.on('close', function() {
clearTimeout(this.interval_id);
});
} catch (error) {
node.error("Error in monster function: " + error);
node.status({ fill: "red", shape: "ring", text: "Monster Error" });
}
}
RED.nodes.registerType("monster", monster);
};

View File

@@ -1,269 +1,143 @@
<script type="module">
import * as menuUtils from "/generalFunctions/helper/menuUtils.js";
<!-- Load the dynamic menu & config endpoints -->
<script src="/monster/menu.js"></script>
<script src="/monster/configData.js"></script>
RED.nodes.registerType('monster', {
category: 'wbd typical',
color: '#4f8582',
defaults: {
<script>
RED.nodes.registerType("monster", {
category: "EVOLV",
color: "#4f8582",
defaults: {
// Define default properties
name: { value: "", required: true },
enableLog: { value: false },
logLevel: { value: "error" },
// Define specific properties
samplingtime: { value: 0 },
minvolume: { value: 5 },
maxweight: { value: 22 },
emptyWeightBucket: { value: 3 },
aquon_sample_name: { value: "" },
// Define specific properties
samplingtime: { value: 0 },
minvolume: { value: 5 },
maxweight: { value: 22 },
emptyWeightBucket: { value: 3 },
aquon_sample_name: { value: "" },
//define asset properties
uuid: { value: "" },
supplier: { value: "" },
category: { value: "" },
assetType: { value: "" },
model: { value: "" },
unit: { value: "" },
//define asset properties
supplier: { value: "" },
subType: { value: "" },
model: { value: "" },
unit: { value: "" },
//logger properties
enableLog: { value: false },
logLevel: { value: "error" },
//physicalAspect
positionVsParent: { value: "" },
positionIcon: { value: "" },
hasDistance: { value: false },
distance: { value: 0 },
distanceUnit: { value: "m" },
distanceDescription: { value: "" }
},
inputs: 1,
outputs: 4,
inputLabels: ["Measurement Input"],
outputLabels: ["process", "dbase", "upstreamParent", "downstreamParent"],
icon: "font-awesome/fa-bath",
outputs: 3,
inputLabels: ["Input"],
outputLabels: ["process", "dbase", "parent"],
icon: "font-awesome/fa-tachometer",
// Define label function
label: function() {
return this.name || "Monsternamekast";
label: function () {
return this.positionIcon + " " + this.category.slice(0, -1) || "Monster";
},
oneditprepare: function() {
const node = this;
// wait for the menu scripts to load
const waitForMenuData = () => {
if (window.EVOLV?.nodes?.monster?.initEditor) {
window.EVOLV.nodes.monster.initEditor(this);
} else {
setTimeout(waitForMenuData, 50);
}
};
waitForMenuData();
// Define UI html elements
const elements = {
// Basic fields
name: document.getElementById("node-input-name"),
// specific fields
samplingtime: document.getElementById("node-input-samplingtime"),
minvolume: document.getElementById("node-input-minvolume"),
maxweight: document.getElementById("node-input-maxweight"),
emptyWeightBucket: document.getElementById("node-input-emptyWeightBucket"),
aquon_sample_name: document.getElementById("node-input-aquon_sample_name"),
// Logging fields
logCheckbox: document.getElementById("node-input-enableLog"),
logLevelSelect: document.getElementById("node-input-logLevel"),
rowLogLevel: document.getElementById("row-logLevel"),
// Asset fields
supplier: document.getElementById("node-input-supplier"),
subType: document.getElementById("node-input-subType"),
model: document.getElementById("node-input-model"),
unit: document.getElementById("node-input-unit"),
};
//this needs to live somewhere and for now we add it to every node file for simplicity
const projecSettingstURL = "http://localhost:1880/generalFunctions/settings/projectSettings.json";
try{
// Fetch project settings
menuUtils.fetchProjectData(projecSettingstURL)
.then((projectSettings) => {
//assign to node vars
node.configUrls = projectSettings.configUrls;
const { cloudConfigURL, localConfigURL } = menuUtils.getSpecificConfigUrl("monster",node.configUrls.cloud.taggcodeAPI);
node.configUrls.cloud.config = cloudConfigURL; // first call
node.configUrls.local.config = localConfigURL; // backup call
node.locationId = projectSettings.locationId;
node.uuid = projectSettings.uuid;
// Gets the ID of the active workspace (Flow)
const activeFlowId = RED.workspaces.active(); //fetches active flow id
node.processId = activeFlowId;
// UI elements across all nodes
menuUtils.fetchAndPopulateDropdowns(node.configUrls, elements, node); // function for all assets
menuUtils.initBasicToggles(elements);
})
}catch(e){
console.log("Error fetching project settings", e);
}
// your existing projectsettings & asset dropdown logic can remain here
document.getElementById("node-input-samplingtime");
document.getElementById("node-input-minvolume");
document.getElementById("node-input-maxweight");
document.getElementById("node-input-emptyWeightBucket");
document.getElementById("node-input-aquon_sample_name");
},
oneditsave: function() {
const node = this;
console.log(`------------ Saving changes to node ------------`);
console.log(`${node.uuid}`);
const node = this;
// Save basic properties
[ "name", "supplier", "subType", "model" ,"unit" ].forEach(
(field) => (node[field] = document.getElementById(`node-input-${field}`).value || "")
);
// Save numeric and boolean properties
["enableLog"].forEach(
(field) => (node[field] = document.getElementById(`node-input-${field}`).checked)
);
["samplingtime","minvolume","maxweight","emptyWeightBucket","aquon_sample_name"].forEach(
(field) => (node[field] = parseFloat(document.getElementById(`node-input-${field}`).value) || 0)
);
node.logLevel = document.getElementById("node-input-logLevel").value || "info";
// Validation checks
if (node.scaling && (isNaN(node.i_min) || isNaN(node.i_max))) {
RED.notify("Scaling enabled, but input range is incomplete!", "error");
// save asset fields
if (window.EVOLV?.nodes?.monster?.assetMenu?.saveEditor) {
window.EVOLV.nodes.monster.assetMenu.saveEditor(this);
}
// save logger fields
if (window.EVOLV?.nodes?.monster?.loggerMenu?.saveEditor) {
window.EVOLV.nodes.monster.loggerMenu.saveEditor(this);
}
// save position field
if (window.EVOLV?.nodes?.monster?.positionMenu?.saveEditor) {
window.EVOLV.nodes.monster.positionMenu.saveEditor(this);
}
if (!node.unit) {
RED.notify("Unit selection is required.", "error");
}
["samplingtime", "minvolume", "maxweight", "emptyWeightBucket"].forEach((field) => {
const element = document.getElementById(`node-input-${field}`);
const value = parseFloat(element?.value) || 0;
console.log(`----------------> Saving ${field}: ${value}`);
node[field] = value;
});
if (node.subType && !node.unit) {
RED.notify("Unit must be set when specifying a subtype.", "error");
}
console.log("stored node modelData", node.modelMetadata);
console.log("------------ Changes saved to measurement node preparing to save to API ------------");
try{
// Fetch project settings
menuUtils.apiCall(node,node.configUrls)
.then((response) => {
//save response to node information
node.assetId = response.asset_id;
node.assetTagCode = response.asset_tag_number;
})
.catch((error) => {
console.log("Error during API call", error);
});
}catch(e){
console.log("Error saving assetID and tagnumber", e);
}
["aquon_sample_name"].forEach((field) => {
const element = document.getElementById(`node-input-${field}`);
const value = element?.value || "";
console.log(`----------------> Saving ${field}: ${value}`);
node[field] = value;
});
}
});
});
</script>
<!-- Main UI -->
<!-- Main UI Template -->
<script type="text/html" data-template-name="monster">
<!-------------------------------------------INPUT NAME / TYPE ----------------------------------------------->
<!-- Node Name -->
<div class="form-row">
<label for="node-input-name"><i class="fa fa-tag"></i> Name</label>
<input type="text" id="node-input-name" placeholder="Measurement Name">
</div>
<!-- Sampling Time -->
<!-- speficic input -->
<div class="form-row">
<label for="node-input-samplingtime"><i class="fa fa-clock-o"></i> Sampling Time (hours)</label>
<input type="number" id="node-input-samplingtime" placeholder="Enter sampling time in hours" min="0" required>
<label for="node-input-samplingtime"><i class="fa fa-clock-o"></i> Sampling time (h)</label>
<input type="number" id="node-input-samplingtime" style="width:60%;" />
</div>
<!-- Minimum Volume -->
<div class="form-row">
<label for="node-input-minvolume"><i class="fa fa-tint"></i> Minimum Volume (liters)</label>
<input type="number" id="node-input-minvolume" placeholder="Enter minimum volume in liters" min="0" required>
<label for="node-input-minvolume"><i class="fa fa-clock-o"></i> Min volume (L)</label>
<input type="number" id="node-input-minvolume" style="width:60%;" />
</div>
<!-- Maximum Weight -->
<div class="form-row">
<label for="node-input-maxweight"><i class="fa fa-balance-scale"></i> Maximum Weight (kg)</label>
<input type="number" id="node-input-maxweight" placeholder="Enter maximum weight in kg" min="0" required>
<label for="node-input-maxweight"><i class="fa fa-clock-o"></i> Max weight (kg)</label>
<input type="number" id="node-input-maxweight" style="width:60%;" />
</div>
<!-- Empty Bucket Weight -->
<div class="form-row">
<label for="node-input-emptyWeightBucket"><i class="fa fa-bucket"></i> Empty Bucket Weight (kg)</label>
<input type="number" id="node-input-emptyWeightBucket" placeholder="Enter empty bucket weight in kg" min="0" required>
<label for="node-input-emptyWeightBucket"><i class="fa fa-clock-o"></i> Empty weight of bucket (kg)</label>
<input type="number" id="node-input-emptyWeightBucket" style="width:60%;" />
</div>
<!-- Aquon Sample Name -->
<div class="form-row">
<label for="node-input-aquon_sample_name"><i class="fa fa-flask"></i> Aquon Sample Name</label>
<input type="text" id="node-input-aquon_sample_name" placeholder="Enter Aquon sample name">
<label for="node-input-aquon_sample_name"><i class="fa fa-clock-o"></i> Aquon sample name</label>
<input type="text" id="node-input-aquon_sample_name" style="width:60%;" />
</div>
<!-- Optional Extended Fields: supplier, type, subType, model -->
<hr />
<div class="form-row">
<label for="node-input-supplier"
><i class="fa fa-industry"></i> Supplier</label>
<select id="node-input-supplier" style="width:60%;">
<option value="">(optional)</option>
</select>
</div>
<div class="form-row">
<label for="node-input-subType"
><i class="fa fa-puzzle-piece"></i> SubType</label>
<select id="node-input-subType" style="width:60%;">
<option value="">(optional)</option>
</select>
</div>
<div class="form-row">
<label for="node-input-model"><i class="fa fa-wrench"></i> Model</label>
<select id="node-input-model" style="width:60%;">
<option value="">(optional)</option>
</select>
</div>
<div class="form-row">
<label for="node-input-unit"><i class="fa fa-balance-scale"></i> Unit</label>
<select id="node-input-unit" style="width:60%;"></select>
</div>
<hr />
<!-- Asset fields injected here -->
<div id="asset-fields-placeholder"></div>
<!-- loglevel checkbox -->
<div class="form-row">
<label for="node-input-enableLog"
><i class="fa fa-cog"></i> Enable Log</label>
<input
type="checkbox"
id="node-input-enableLog"
style="width:20px; vertical-align:baseline;"
/>
<span>Enable logging</span>
</div>
<!-- Logger fields injected here -->
<div id="logger-fields-placeholder"></div>
<div class="form-row" id="row-logLevel">
<label for="node-input-logLevel"><i class="fa fa-cog"></i> Log Level</label>
<select id="node-input-logLevel" style="width:60%;">
<option value="info">Info</option>
<option value="debug">Debug</option>
<option value="warn">Warn</option>
<option value="error">Error</option>
</select>
</div>
<!-- Position fields injected here -->
<div id="position-fields-placeholder"></div>
</script>
<script type="text/html" data-help-name="monster">
<p><b>Monster Node</b>: Configures and manages monster measurement data.</p>
<p>Use this node to configure and manage monster measurement data. The node can be configured to handle various measurement parameters and asset properties.</p>
<li><b>Supplier:</b> Select a supplier to populate machine options.</li>
<li><b>SubType:</b> Select a subtype if applicable to further categorize the asset.</li>
<li><b>Model:</b> Define the specific model for more granular asset configuration.</li>
<li><b>Unit:</b> Assign a unit to standardize measurements or operations.</li>
<li><b>Sampling Time:</b> Define the sampling time in hours for measurements.</li>
<li><b>Minimum Volume:</b> Specify the minimum volume in liters.</li>
<li><b>Maximum Weight:</b> Specify the maximum weight in kilograms.</li>
<li><b>Empty Bucket Weight:</b> Define the weight of the empty bucket in kilograms.</li>
<li><b>Aquon Sample Name:</b> Provide the name for the Aquon sample.</li>
<li><b>Enable Log:</b> Enable or disable logging for this node.</li>
<li><b>Log Level:</b> Select the log level (Info, Debug, Warn, Error) for logging messages.</li>
</script>
<p><b>Monster node</b>: Configure a monster asset.</p>
<ul>
</ul>
</script>

View File

@@ -1,182 +1,35 @@
module.exports = function (RED) {
function monster(config) {
const nameOfNode = 'monster';
const nodeClass = require('./src/nodeClass.js');
const { MenuManager, configManager } = require('generalFunctions');
// create node
module.exports = function(RED) {
// 1) Register the node type and delegate to your class
RED.nodes.registerType(nameOfNode, function(config) {
RED.nodes.createNode(this, config);
this.nodeClass = new nodeClass(config, RED, this, nameOfNode);
});
// call this => node so whenver you want to call a node function type node and the function behind it
var node = this;
// 2) Setup the dynamic menu & config endpoints
const menuMgr = new MenuManager();
const cfgMgr = new configManager();
try{
// fetch monster object from monster.js
const Monster = require("./dependencies/monster/monster_class");
const OutputUtils = require("../generalFunctions/helper/outputUtils");
const mConfig={
general: {
name: config.name,
id: node.id,
unit: config.unit,
logging:{
logLevel: config.logLevel,
enabled: config.enableLog,
},
},
asset: {
supplier: config.supplier,
subType: config.subType,
model: config.model,
emptyWeightBucket: config.emptyWeightBucket,
},
constraints: {
minVolume: config.minVolume,
maxWeight: config.maxWeight,
samplingtime: config.samplingtime,
},
// Serve /monster/menu.js
RED.httpAdmin.get(`/${nameOfNode}/menu.js`, (req, res) => {
try {
const script = menuMgr.createEndpoint(nameOfNode, ['logger','position']);
res.type('application/javascript').send(script);
} catch (err) {
res.status(500).send(`// Error generating menu: ${err.message}`);
}
});
// make new monster on creation to work with.
const m = new Monster(mConfig);
// put m on node memory as source
node.source = m;
//load output utils
const output = new OutputUtils();
//internal vars
this.interval_id = null;
//updating node state
function updateNodeStatus() {
try{
const bucketVol = m.bucketVol;
const maxVolume = m.maxVolume;
const state = m.running;
const mode = "AI" ; //m.mode;
let status;
switch (state) {
case false:
status = { fill: "red", shape: "dot", text: `${mode}: OFF` };
break;
case true:
status = { fill: "green", shape: "dot", text: `${mode}: ON => ${bucketVol} | ${maxVolume}` };
break;
}
return status;
} catch (error) {
node.error("Error in updateNodeStatus: " + error);
return { fill: "red", shape: "ring", text: "Status Error" };
}
// Serve /monster/configData.js
RED.httpAdmin.get(`/${nameOfNode}/configData.js`, (req, res) => {
try {
const script = cfgMgr.createEndpoint(nameOfNode);
res.type('application/javascript').send(script);
} catch (err) {
res.status(500).send(`// Error generating configData: ${err.message}`);
}
function tick(){
try{
// load status node
const status = updateNodeStatus();
// kick time based function in node
m.tick();
//show node status
node.status(status);
} catch (error) {
node.error("Error in tick function: " + error);
node.status({ fill: "red", shape: "ring", text: "Tick Error" });
}
}
// register child on first output this timeout is needed because of node - red stuff
setTimeout(
() => {
/*---execute code on first start----*/
let msgs = [];
msgs[2] = { topic : "registerChild" , payload: node.id, positionVsParent: "upstream" };
msgs[3] = { topic : "registerChild" , payload: node.id, positionVsParent: "downstream" };
//send msg
this.send(msgs);
},
100
);
//declare refresh interval internal node
setTimeout(
() => {
/*---execute code on first start----*/
this.interval_id = setInterval(function(){ tick() },1000)
},
1000
);
node.on('input', function (msg,send,done) {
try{
switch(msg.topic) {
case 'registerChild':
const childId = msg.payload;
const childObj = RED.nodes.getNode(childId);
m.childRegistrationUtils.registerChild(childObj.source ,msg.positionVsParent);
break;
case 'setMode':
m.setMode(msg.payload);
break;
case 'start':
m.i_start = true;
break;
}
} catch (error) {
node.error("Error in input function: " + error);
node.status({ fill: "red", shape: "ring", text: "Input Error" });
}
if(msg.topic == "i_flow"){
monster.q = parseFloat(msg.payload);
}
if(msg.topic == "i_start"){
monster.i_start = true;
}
if(msg.topic == "model_prediction"){
let var1 = msg.payload.dagvoorheen;
let var2 = msg.payload.dagnadien;
monster.get_model_prediction(var1, var2);
}
if(msg.topic == "aquon_monsternametijden"){
monster.monsternametijden = msg.payload;
}
if(msg.topic == "rain_data"){
monster.rain_data = msg.payload;
}
//register child classes
if(msg.topic == "registerChild"){
let child = msg.payload;
monster.registerChild(child);
}
done();
});
// tidy up any async code here - shutdown connections and so on.
node.on('close', function() {
clearTimeout(this.interval_id);
});
} catch (error) {
node.error("Error in monster function: " + error);
node.status({ fill: "red", shape: "ring", text: "Monster Error" });
}
}
RED.nodes.registerType("monster", monster);
});
};

View File

@@ -8,7 +8,7 @@
},
"repository": {
"type": "git",
"url": "https://github.com/brabantsedelta/typicals.git"
"url": "https://gitea.centraal.wbd-rd.nl/RnD/monster.git"
},
"keywords": [
"monster",
@@ -17,8 +17,7 @@
"author": "R. De Ren / S. Fijnje",
"license": "SEE LICENSE",
"dependencies": {
"generalFunctions": "git+https://gitea.centraal.wbd-rd.nl/RnD/generalFunctions.git",
"convert": "git+https://gitea.centraal.wbd-rd.nl/RnD/convert.git"
"generalFunctions": "git+https://gitea.centraal.wbd-rd.nl/RnD/generalFunctions.git"
},
"node-red": {
"nodes": {

220
src/nodeClass.js Normal file
View File

@@ -0,0 +1,220 @@
/**
* node class.js
*
* Encapsulates all node logic in a reusable class. In future updates we can split this into multiple generic classes and use the config to specifiy which ones to use.
* This allows us to keep the Node-RED node clean and focused on wiring up the UI and event handlers.
*/
const { outputUtils, configManager } = require('generalFunctions');
const Specific = require("./specificClass");
class nodeClass {
/**
* Create a Node.
* @param {object} uiConfig - Node-RED node configuration.
* @param {object} RED - Node-RED runtime API.
*/
constructor(uiConfig, RED, nodeInstance, nameOfNode) {
// Preserve RED reference for HTTP endpoints if needed
this.node = nodeInstance; // This is the Node-RED node instance, we can use this to send messages and update status
this.RED = RED; // This is the Node-RED runtime API, we can use this to create endpoints if needed
this.name = nameOfNode; // This is the name of the node, it should match the file name and the node type in Node-RED
this.source = null; // Will hold the specific class instance
this.config = null; // Will hold the merged configuration
// Load default & UI config
this._loadConfig(uiConfig,this.node);
// Instantiate core class
this._setupSpecificClass(uiConfig);
// Wire up event and lifecycle handlers
this._bindEvents();
this._registerChild();
this._startTickLoop();
this._attachInputHandler();
this._attachCloseHandler();
}
/**
* Load and merge default config with user-defined settings.
* @param {object} uiConfig - Raw config from Node-RED UI.
*/
_loadConfig(uiConfig,node) {
// Merge UI config over defaults
this.config = {
general: {
id: node.id, // node.id is for the child registration process
unit: uiConfig.unit, // add converter options later to convert to default units (need like a model that defines this which units we are going to use and then conver to those standards)
logging: {
enabled: uiConfig.enableLog,
logLevel: uiConfig.logLevel
}
},
asset: {
uuid: uiConfig.assetUuid, //need to add this later to the asset model
tagCode: uiConfig.assetTagCode, //need to add this later to the asset model
supplier: uiConfig.supplier,
category: uiConfig.category, //add later to define as the software type
type: uiConfig.assetType,
model: uiConfig.model,
unit: uiConfig.unit
},
functionality: {
positionVsParent: uiConfig.positionVsParent
}
};
// Utility for formatting outputs
this._output = new outputUtils();
}
/**
* Instantiate the core Measurement logic and store as source.
*/
_setupSpecificClass(uiConfig) {
const monsterConfig = this.config;
this.source = new Specific(monsterConfig);
//store in node
this.node.source = this.source; // Store the source in the node instance for easy access
}
/**
* Bind events to Node-RED status updates. Using internal emitter. --> REMOVE LATER WE NEED ONLY COMPLETE CHILDS AND THEN CHECK FOR UPDATES
*/
_bindEvents() {
}
_updateNodeStatus() {
const m = this.source;
try{
const bucketVol = m.bucketVol;
const maxVolume = m.maxVolume;
const state = m.running;
const mode = "AI" ; //m.mode;
let status;
switch (state) {
case false:
status = { fill: "red", shape: "dot", text: `${mode}: OFF` };
break;
case true:
status = { fill: "green", shape: "dot", text: `${mode}: ON => ${bucketVol} | ${maxVolume}` };
break;
}
return status;
} catch (error) {
node.error("Error in updateNodeStatus: " + error);
return { fill: "red", shape: "ring", text: "Status Error" };
}
}
/**
* Register this node as a child upstream and downstream.
* Delayed to avoid Node-RED startup race conditions.
*/
_registerChild() {
setTimeout(() => {
this.node.send([
null,
null,
{ topic: 'registerChild', payload: this.config.general.id, positionVsParent: this.config?.functionality?.positionVsParent || 'atEquipment' },
]);
}, 100);
}
/**
* Start the periodic tick loop.
*/
_startTickLoop() {
setTimeout(() => {
this._tickInterval = setInterval(() => this._tick(), 1000);
// Update node status on nodered screen every second ( this is not the best way to do this, but it works for now)
this._statusInterval = setInterval(() => {
const status = this._updateNodeStatus();
this.node.status(status);
}, 1000);
}, 1000);
}
/**
* Execute a single tick: update measurement, format and send outputs.
*/
_tick() {
this.source.tick();
const raw = this.source.getOutput();
const processMsg = this._output.formatMsg(raw, this.config, 'process');
const influxMsg = this._output.formatMsg(raw, this.config, 'influxdb');
// Send only updated outputs on ports 0 & 1
this.node.send([processMsg, influxMsg]);
}
/**
* Attach the node's input handler, routing control messages to the class.
*/
_attachInputHandler() {
this.node.on('input', (msg, send, done) => {
/* Update to complete event based node by putting the tick function after an input event */
const m = this.source;
switch(msg.topic) {
case 'registerChild':
// Register this node as a child of the parent node
const childId = msg.payload;
const childObj = this.RED.nodes.getNode(childId);
m.childRegistrationUtils.registerChild(childObj.source ,msg.positionVsParent);
break;
case 'setMode':
m.setMode(msg.payload);
break;
case 'execSequence':
const { source, action, parameter } = msg.payload;
m.handleInput(source, action, parameter);
break;
case 'execMovement':
const { source: mvSource, action: mvAction, setpoint } = msg.payload;
m.handleInput(mvSource, mvAction, Number(setpoint));
break;
case 'flowMovement':
const { source: fmSource, action: fmAction, setpoint: fmSetpoint } = msg.payload;
m.handleInput(fmSource, fmAction, Number(fmSetpoint));
break;
case 'emergencystop':
const { source: esSource, action: esAction } = msg.payload;
m.handleInput(esSource, esAction);
break;
case 'showWorkingCurves':
m.showWorkingCurves();
send({ topic : "Showing curve" , payload: m.showWorkingCurves() });
break;
case 'CoG':
m.showCoG();
send({ topic : "Showing CoG" , payload: m.showCoG() });
break;
}
});
}
/**
* Clean up timers and intervals when Node-RED stops the node.
*/
_attachCloseHandler() {
this.node.on('close', (done) => {
clearInterval(this._tickInterval);
clearInterval(this._statusInterval);
done();
});
}
}
module.exports = nodeClass;